Home > Anime Reviews > Kamigami No Asobi, god zijn is geen kinderspel!

8/10
  • Animatie & tekenstijl - 8/10
    8/10
  • Amusement - 7/10
    7/10
7.5/10

Van een datingsim naar een manga naar een anime: het kan zoals je ziet. Kamigami no Asobi is één van die vele series dat van oorsprong een spel is, maar waarvan zowel een manga als een anime is gemaakt. Als je bekend bent met de mythologieën van de wereld, is dit een anime die je wellicht zal boeien. Als je Egyptische, Griekse, Noorse en Japanse goden bij elkaar zet, dan krijg je een datingsim anime met een redelijk verhaal.

Volledige cast van de serie.

Het verhaal begint in het dagelijkse, moderne Japan. Kusanaggi is een middelbare scholier die in een oude tempel is opgegroeid. Ze maakt zich zorgen over vele dingen zoals ieder meisje van haar leeftijd: o.a. over haar toekomst en vrienden. Ze is ouderwetser dan meeste heldinnen, maar qua karakter toch ook weer hetzelfde; ze blinkt niet echt ergens in uit. Wanneer Yui iets zoekt in een oude schuur achter in haar tuin, vind ze een vreemd zwaard dat oplicht zodra ze het beetpakt. Het zwaard teleporteert haar naar een nieuwe, vreemde wereld.

Daar ontmoet ze Zeus…je weet wel, de Griekse god der Goden? Die dude die bliksemschichten overal heen mikt? Die ja! xD. Zeus vertelt haar dat ze is gekozen om mensen en goden weer te herenigen…, err, juist? Deze wereld die enkel bestaat uit een grote school en wat buitengebieden, is speciaal gemaakt voor deze taak. Behalve Yui zijn o.a. de goden Apollo, Loki en Hades naar deze school gestuurd. Het is dus aan Yui om aan elke god die hier is te vertellen hoe een mensenleven eruit ziet.

024608f3e1047f87498718a9c3998104Het verhaal is niet echt interessant, de characters in de serie maken het leuk. Ook het schattige popje Melissa, Yui’s sidekick en Zeus’ cadeautje aan haar. Ehh, waarom heeft een pop met de naam Melissa een mannelijke stem?! Het is een meisjesnaam o_o. Het verhaal is niet echt interessant. Het zijn de characters in de serie die het leuk maken, ook het schattige popje Melissa. Maar waarom noem je een pop die een hij vertolkt Melissa?! Dat is een meisjesnaam? o_o.

Ik zelf had eerder een sidekick verwacht die uhh…wat meer leeft? Een kat, een hondje of een papegaai? Maar een popje is ook heel schattig vind ik zelf.

Maar goed, een leuke korte serie van 12 afleveringen. Voor als je even iets anders wilt, of iets waar je niet bij na hoeft te denken!

Silerna